شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ | Sat 23 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۰۱:۵۹

قرارداد کشتیرانی با کره‌‌ به شورای اقتصاد نیامد و از دستمان در رفت

باشگاه خبری فراساحل: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: طبق مصوبه «پیوست فناوری در قراردادهای بزرگ» که ما هم به عنوان عضوی از شورای اقتصاد در این حوزه نظر می‌دهیم، هر قراردادهای بزرگی که قرار است منعقد شود، حتماً باید پیوست فناوری داشته باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرگزاری فارس،‌ سورنا ستاری در پاسخ به این سؤال که واکنش معاونت علمی و فناوری در قضیه انعقاد قرارداد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با شرکت کره‌ای با وجود توان متخصصان داخلی در این عرصه بیان کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در این معاونت، در رشد فناوری داخلی در این حوزه فعالیت بسزایی دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود : درباره قراردادی که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با کشتی‌سازی کره‌ای منعقد کرد باید به این موضوع هم توجه داشت که این ‌قراردادی قدیمی بود. وی اظهار داشت : ‌اتفاقی که در چند ماه اخیر رخ داد «تصویب پیوست فناوری در قراردادهای بزرگ» بود که ما هم به عنوان عضوی از شورای اقتصاد، در این حوزه نظر داده و در این قضایا هستیم. ستاری اضافه کرد : طبق این پیوست قراردادهای بزرگی که قرار است منعقد شود، حتماً پیوست فناوری دارد مثلاً در قرارداد ایرباس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور هم حضور داشته، این معاونت در «کمیته قرارداد ایرباس‌ها» حضور دارد بدین ترتیب که مباحثی نظیر تعمیرات،‌ نگهداری و انتقال تکنولوژی برای ساخت قطعات هواپیما‌ در داخل و انتقال تکنولوژی در قراردادها پیش‌بینی شده است‌.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود :‌ اینکه این معاونت جزوی از شورای اقتصاد است و ما بتوانیم در قراردادهای بزرگ در حوزه انتقال تکنولوژی تصمیم‌گیر باشیم موضوع بسیار مهمی است، در همین قرارداد مربوط به ساخت کشتی‌ توسط کره‌ای‌ها برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم چون قرارداد قدیمی بود‌ و به شورای اقتصاد نیامده بود، از دست ما در رفته است.

بر اساس این گزارش، چندی پیش شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای خرید حدود 10 فروند کشتی با شرکت کشتی‌ساز کره‌ای، قراردادی را به امضاء رساند و پس از آن بود که برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس و همچنین کشتی‌ساز‌های داخلی نظیر ایزوایکو و ‌‌صدرا، از انعقاد این قرارداد و بی‌توجهی به ظرفیت داخل، گله‌مند شدند. ستاری پیش از این هم گفته بود: تأمین قطعات و تجهیزات مختلف دریایی بخش بزرگی از نیاز صنعت دریایی کشور است و بازار گسترده‌ای برای رفع نیاز صنایع دریایی داخل کشور مهیا است، اما متاسفانه سهم برگی از این بازار در دست شرکت‌های داخلی است، حمایت از تجاری‌سازی و صدور گواهینامه‌های دریایی به توسعه محصولات دریایی داخلی و افزایش سهم این محصولات در صنایع دریایی کشور کمک می‌کند.



  کد خبر : 3020
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :